2018. 07. 01.

Vót, ahogy vót, mer máshogy hogy lett vóna, elképzeltem,
hogy a konyhában a vacsorát Józsinak készítem,
asztalhoz ültetem, mer vacsoraidő van a Józsit(így nevezik ugyanis az egyszerű legényt, akivel előbbutóbb, csakcsak, na mindenki érti eztet), pörkölt van, mer azt tegnap óta nem ettünk, és különben meg sznob buzi, aki többre vágyik ennél.
Törüld csak a terítőbe a szaftot.

Hát ezelőtt az vót, mer hogyis máshogyis lett vóna, hogy elképzeltem, milyen lesz, ha itt maradok. Munkát kapok majd
nagyon kövér asszonyok között a piacon, velük harsányan vihogok majd reszelős hangomon, az ujjaim vége mindig foltos lesz valami gyümölcs levétől, arcomon a repedésekben megül a kosz és a sötétre sült bőrön talán új anyajegyek is lesznek(merthát az élet nem áll meg), és amikor épp a szoknyámba törlöm a cseresznyelét, naszóval akkor jön majd a Józsi, akivel hát tudjátok, az asszonyok biztosan tudják, otthon ilyenje mindnek van.

És akkor kanalazom a pörköltet a tésztával a Józsi elé, és akkor bekapcsolódik a tévé, amiben az megy, ami van, most épp híradó, amiben mondják, hogy valami múzeum valami képet kapott, hát ilyet én is tudok csinálni, höhh- egyél, kihűl a pörkölt, fasznak csináltam.

Ezelőtt meg az volt, hogy elképzeltem, hogy tudok autentikus falusi stílusban írni, ami persze rohadtul nem igaz, cserébe nem csak képzelem, hogy a szép szavaktól finomodik a hangom, a kellemes emberektől tompul bennem a düh és a közönségesség, és, hogy léteznek helyek, ahol a kulináris skála is sokkal szélesebb. Ahol könnyen platformot talál igényed egy különlegesebb életre, és ahol a reményvesztett
csalódásban megvigasztal egy templom picike terén álló
harangocska csilingelő, káprázatos játéka...